انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

تجدیدپذیرها تنها با حمایت دولت جان می‌گیرند تجدید پذیرها.

تجدید پذیرها.JPG

مدیرعامل سابق سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر به جد نیازمند حمایت دولت است، چرا که تنها با نگاه حمایتی دولت و مجلس شورای اسلامی می‌توان این انرژی را توسعه داد. البته مدتی است که رویکرد مثبتی نسبت به انرژی‌های نو در کشور به وجود آمده است.

آردمولی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیازمند انجام اقداماتی برای فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: دولت باید در این راستا اقدامات متعددی را انجام دهد و انتظار می‌رود که با توجه به پتانسیل‌های موجود در حوزه تجدیدپذیرها نگاه‌ها به سمت توسعه این انرژی جلب شود.

وی علت عقب‌ماندگی انرژی‌های نو در کشور را واقعی بودن قیمت این انرژی دانست و افزود: زمانی که انرژی الکتریکی با هزینه پایین در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد جایگزین کردن این انرژی با انرژی که قیمت واقعی داشته باشد بسیار دشوار است، اما باید در این راستا نیز اقداماتی صورت گیرد تا برای مشترک استفاده از انرژی نو منطقی شود.

مدیرعامل سابق سازمان انرژی‌های نو ایران با تاکید بر این مساله که در حال حاضر در نقاط خیلی دور از شبکه این انرژی توسعه یافته است، ادامه داد: بی‌شک برای ارتقا این انرژی نیازمند حمایت‌های دولت هستیم، البته نگاه مجلس شورای اسلامی و دولت نسبت به توسعه این انرژی مثبت شده، اما لازم است تا در این شرایط سخت وضعیت برای توسعه این انرژی بهبود یابد.

براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شده که در افق ۲۰ ساله، برنامه جامع انرژی ایران تدوین و با تهیه این برنامه، جایگاه تجدیدپذیرها ارتقا یابد چراکه طبق تحقیقات، پتانسیل‌های بالایی برای توسعه این انرژی در ایران وجود دارد و نگاه دولت نیز به توسعه تجدیدپذیرها بسیار روشن است. طبق مطالعات، ایران ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی را در طول سال به‌مدت ۳۰۰ روز دارد و می‌تواند در استفاده از این انرژی پاک و در دسترس پیشگام باشد و با توجه به بازار موجود در کشورهای همسایه، قادر به ایجاد هزاران شغل در صورت ایجاد و تکمیل زنجیره آن از طراحی، ساخت و بهره‌برداری خواهد بود.

هرچند تلاش‌های دولت، وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین و مقررات مربوط به خرید تضمینی برق از سرمایه‌گذاران، اخذ عوارض به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تعیین تعرفه خاص برای اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها تا حدودی موجب جلب توجه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای این عرصه شده، اما نوسانات نرخ ارز، عدم استقبال فاینانسورهای خارجی علی‌رغم این که انرژی‌های تجدیدپذیر شامل هیچ‌گونه تحریم نیستند و هزینه‌های سنگین تأمین مالی داخلی از رشد سریع انرژی‌های تجدیدپذیر به‌خصوص انرژی خورشیدی در کشور ما جلوگیری کرده است.

تویوتا کانسپت ماه‌نورد "ژاکسا" را رونمایی کرد

ماه‌نورد تویوتا

شرکت "تویوتا" کانسپت ماه‌ نورد "آژانس فضایی ژاپن"(ژاکسا) را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، چند روز پیش "آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن"(ژاکسا) اعلام کرد که قرار است در پروژه ساخت جدیدترین ماه‌نورد خود از شرکت خودروسازی تویوتا کمک بگیرد.

حال این آژانس فضایی کانسپت ماه‌نورد خود را منتشر کرده است.

طبق اعلام وب‌سایت ژاکسا، مأموریت برنامه‌ریزی شده قمری این آژانس که ممکن است "LUNAR-A" نامگذاری شود به طور مستقیم به بررسی درون ماه می‌پردازد و می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره مبدا و تکامل این قمر ارائه دهد.

ژاکسا می‌گوید این مأموریت دو هدف دارد و هدف اول آن به دست آوردن اطلاعات مربوط به هسته غنی از آهن ماه است.

این کاوشگر این اطلاعات را با استفاده از لرزه‌سنج بر ماه‌لرزه‌ها (زلزله‌های سطح ماه) نظارت می‌کند.

دومین هدف این مأموریت نیز اندازه‌گیری شار حرارت گدازه‌ها با استفاده از اندازه‌گیرهای جریان گرما است.

این داده‌ها دانشمندان را در مورد فراوانی عناصر رادیواکتیو گرمازا در داخل ماه مطلع می‌کند.

همکاری تویوتا و ژاکسا به ساخت کاوشگری منجر خواهد شد که قادر به اعزام فضانوردان به ماه بدون نیاز به لباس مخصوص است.

این ماه‌نورد قادر خواهد بود ۱۰ هزار کیلومتر از سطح ماه را کاوش کند و ژاکسا قصد دارد این فضاپیما را در سال ۲۰۲۹ میلادی احتمالاً سوار بر موشک "ژاپن-V" راهی فضا کند که ماه‌پیما شش ماه بعد از پرتاب نیز به ماه خواهد رسید.

ژاکسا اعلام کرده که این ماه‌نوردهای سرنشین‌دار دارای کابین‌هایی خواهند بود که به کاوشگر اجازه حمل فضانوردان در مسافتی وسیع در سطح ماه را می‌دهد.

در کانسپت ماه‌نورد طراحی شده توسط تویوتا آمده است که این ماه‌نورد برای حمل دو فضانورد طراحی شده است و از انرژی خورشیدی و فناوری سوخت سلولی برای حرکت استفاده خواهد کرد.

ژاکسا برنامه ریزی کرده که انسان‌ها را در دهه ۲۰۳۰ میلادی به ماه اعزام کند.

ولی قبل از آن نیازمند تأمین تجهیزات لازم است. به عنوان مثال جاذبه ماه یک ششم جاذبه زمین است.

علاوه بر آن ماه دارای حفره‌ها و پستی و بلندی‌های متعدد است. همچنین در معرض امواج رادیویی و شرایط دمایی است که بسیار از زمین سخت‌تر هستند. البته در این میان خلاء کره ماه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

بنابراین برای رسیدن به این مهم و اکتشافات وسیع سطح ماه، ساخت کاوشگری که بتواند بیش از ۱۰ هزار کیلومتر را در چنین شرایطی سفر کند، الزامی است.

تویویا گفت: این کاوشگر که دارای کابینی است که فشار داخل فضاپیما را تنظیم می‌کند، ۶ متر طول و ۳.۸ متر ارتفاع دارد.

ژاکسا و تویوتا از ماه مه ۲۰۱۸ میلادی همکاری کرده‌اند تا به مطالعه این پروژه بپردازند.

حال نیز توافق‌های مقدماتی صورت گرفته تا گام‌های بعدی این پروژه بزرگ برداشته شود.

شهر جنگلی با هدف کمک به مبارزه با آلودگی محیط زیست

چین به منظور ترویج مزایای زیست محیطی و اقتصادی اقدام به طراحی شهری جنگلی کرده که در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که حضور مؤثر گیاهان در بهبود کیفیت هوا نقش مؤثری دارد و با توجه به مهاجرت سالانه ۱۴ میلیون چینی از روستا به شهر و مواجه آن‌ها با آلودگی هوا، دولت اقدام به ایجاد شهری جنگلی کرده است که با تولید سالانه ۵۷ درصد اکسیژن و کاهش دمای هوا دارای مزایای زیست محیطی و همچنین اقتصادی بسیار است. این پروژه طرحی بسیار متمایز است که در صورت موفقیت تبدیل به نمونه‌ای یگانه از طراحی شهرهای سبز در میان سایر نقاط چین و همچنین سراسر دنیا خواهد بود.

 شهر جنگلی با هدف کمک به مبارزه با آلودگی توسط معمار چینی Stefebo Boeri طراحی شده و در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار، کنار دریاچه Liujiang در استان کوهستانی Guangxi در شمال چین در دست احداث است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد. این شهر با تقریبا یک میلیون گل و گیاه با بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۰ هزار درخت پوشیده خواهد شد.

 این حجم گل و گیاه در مجموع سالانه حدود ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن آلاینده را به خود جذب کرده و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کنند در نتیجه این شهر می‌تواند به کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت هوای محلی کمک کرده، از میزان سر و صدای ناشی از شلوغی شهرها بکاهد، زیستگاه‌های جدید ایجاد کند و تنوع زیستی را در منطقه بهبود ببخشد.

 به علاوه برای خودکفایی کامل این شهر اجرای طرح استفاده از منابع تجدیدپذیر همچون انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی پیش بینی  شده است. از سوی دیگر شهر جنگلی به مناطق مختلف تجاری، مسکونی و فضاهای تفریحی تقسیم بندی شده و در آن یک بیمارستان و دو مدرسه ساخته خواهد شد. این شهر همچنین به کمک یک خط راه آهن الکتریکی سریع به شهر Liuzhou متصل خواهد بود.

غذاهائی که خونتان را قلیلیائی و به سلامت شما کمک می کنند.

اسفناج یکی از سالم‌ترین سبزیجات برگدار محسوب می شود و یک ماده غذایی قلیایی است. این گیاه سرشار از کلروفیل است، که همانند یک عامل قلیایی سازی عمل می کند و بدن را به محدوده مطلوب 7.4 باز می گرداند.

بدن انسان برای قلیایی بودن طراحی شده است و در این حالت عملکرد درست و مطلوب خود را ارائه می کند. سطح مطلوب pH برای خون و بافت های بدن حدود 7.35 تا 7.45 است. این اندکی بالاتر از سطح pH خنثی است و بین صفر که حالت اسیدی کامل و 14 که قلیایی کامل است، قرار دارد.

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلثی دایت"، مواد غذایی که بیشتر ما مصرف می کنیم موجب می شوند تا بدن به طور مداوم در حالت اسیدی قرار داشته باشد. در همین راستا، می توان غذاهای اسیدی مانند مواد غذایی فرآوری شده، نوشابه های گازدار، گوشت، تخم مرغ، لبنیات و مواد غذایی کم ارزش مانند چیپس را مد نظر قرار دارد که در مقادیر زیاد مصرف می کنیم.

یک حالت ثابت اسیدی می تواند به بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، اختلالات پوستی، بیماری های خود ایمنی، آلرژی ها و ... منجر شود.

راه حل این مشکل دنبال کردن یک رژیم غذایی قلیایی است که می تواند به تعادل سطح pH در مایعات بدن، از جمله خون و ادرار، کمک کند. مواد غذایی مختلفی وجود دارند که قلیایی هستند و می توانند به ایجاد تعادل در سطوح pH کمک کنند که از این طریق خطر ابتلا به بیماری های روزانه و برخی خطرات سلامت بلند مدت کاهش می یابد.

لیمو

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

شاید باورتان نشود که لیمو یکی از بهترین گزینه ها در فهرست مواد غذایی قلیایی باشد. لیموها سرشار از مواد معدنی قلیایی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، که اثر قلیایی سازی بر بدن دارند. اسید سیتریک موجود در لیموها در یک حالت طبیعی بسیار اسیدی است، اما هنگامی که مصرف می شود، اسید سیتریک متابولیزه شده و یک اثر قلیایی فوق العاده در بدن دارد.

لیموها منبع خوبی برای کلسیم، آهن و ویتامین های A، C و ب-کمپلکس و همچنین، فیبر پکتین و کربوهیدارت ها هستند. آنها حاوی ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

جدا از اثر پاکسازی و سم‌زدایی در بدن، لیموها به بهبود گوارش، کاهش وزن، پشتیبانی از پوست، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان، کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از عفونت و بسیاری موارد دیگر کمک می کنند.

برای بهره‌مندی از فواید قلیایی سازی لیمو، آب نصف یک لیمو تازه را در یک لیوان آب ولرم تصفیه شده بریزید. این نوشیدنی را صبح ها با معده خالی 30 دقیقه پیش از صبحانه مصرف کنید.

اسفناج

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

اسفناج یکی از سالم‌ترین سبزیجات برگدار محسوب می شود و یک ماده غذایی قلیایی است. این گیاه سرشار از کلروفیل است، که همانند یک عامل قلیایی سازی عمل می کند و بدن را به محدوده مطلوب 7.4 باز می گرداند.

اسفناج منبع خوبی برای ویتامین های A، C، E، K و B2 است. همچنین، این گیاه سرشار از مواد معدنی است که آثار قلیایی شگفت انگیزی در بدن دارند، که از آن جمله می توان به منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم و فولات اشاره کرد. افزون بر این، اسفناج سرشار از فیبر غذایی، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است.

با مصرف اسفناج می توانید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید، با آنمی (کم خونی) مبارزه کنید، سلامت قلب را بهبود ببخشید، از پیری زودرس پیشگیری کنید، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید و از پوستی سالم بهره‌مند شوید.

حداقل روزی یک فنجان اسفناج مصرف کنید. شما می توانید اسفناج را به سالادها، اسموتی ها، ساندویچ ها و غذاهای اصلی اضافه کنید.

آووکادو

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

آووکادو یکی از مواد غذایی است که باید هر روز مصرف شود. آووکادو به خروج مواد زائد اسیدی کمک می کند و در شکل گیری محیطی قلیایی در بدن نقش دارد.

این میوه سبز رنگ با بافت کرمی سرشار از مواد مغذی است. آووکادو حاوی فیبر غذایی، فولات، پتاسیم، سلنیم، چربی خوب، ویتامین های K، C، B5 و A است. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند آلفا-کاروتن، بتا-کاروتن، لوتئین و ... هستند.

افزودن آووکادو به رژیم غذایی به کاهش وزن، مبارزه با التهاب، بهبود سلامت قلب، تقویت سلامت قلبی عروقی، مبارزه با سرطان، و فوایدی برای قند خون کمک می کند.

حداقل نصف یک آووکادو را باید در روز مصرف کنید. شما می توانید این میوه را به سالادها، اسموتی ها یا سوپ اضافه کنید.

کلم کیل

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

کلم کیل یکی دیگر از مواد غذایی قلیایی است که باید در رژیم غذایی شما جای داشته باشد. کیل می تواند اسید و قلیا را در بدن متعادل سازد.

این سبزی برگدار سرشار از ویتامین هایی مانند A، C و K است. همچنین، کیل حاوی منیزیم، کلسیم، منگنز، مس، پتاسیم، آهن، فسفر و پروتئین است. افزون بر این، فواید آنتی اکسیدانی نیز ارائه می کند.

فیبر و گوگرد موجود در کیل از فرآیند سم‌زدایی طبیعی در بدن پشتیبانی می کنند و از این رو، بدن می تواند از شر سموم مضر خلاص شود. همچنین، این سبزی می تواند کلسترول بد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، سلامت قلب را بهبود ببخشد، به کاهش وزن کمک کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بسیاری فواید دیگر.

بهتر است چهار بار در هفته کلم کیل مصرف کنید. اندازه وعده های پیشنهاد شده حدود دو فنجان است.

کرفس

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

کرفس اسیدها را خنثی می سازد و در سطح pH بدن تعادل ایجاد می کند. همچنین، این سبزی ادرارآور است و بر همین اساس، به خروج مایع اضافی از بدن کمک می کند. افزون بر این، کرفس از محتوای آب بالایی برخوردار است و به تامین آب بدن و تغذیه سلول ها کمک می کند.

کرفس حاوی ویتامین های A، C، K و برخی ویتامین های B است و همچنین، منبع خوبی برای کلسیم، منیزیم، فسفر، فولات، پتاسیم و فیبر محسوب می شود. افزون بر این، کرفس از محتوای کالری، کربوهیدارت ها، چربی و کلسترول پایین بهره می برد.

این سبزی به کاهش کلسترول، پیشگیری از برخی سرطان ها، پشتیبانی از سیستم ایمنی، مبارزه با التهاب، پشتیبانی از سلامت قلبی عروقی، کمک به کاهش وزن و بسیاری موارد دیگر کمک می کند.

برای قلیایی ساختن بدن مصرف دو تا سه ساقه کرفس در روز کافی است. شما می توانید آنها را به سالاد، اسموتی ها یا سوپ ها اضافه کنید.

سبزه گندم

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

سبزه گندم یکی از مواد غذایی قلیایی فوق العاده است که کمتر مورد توجه مردم قرار می گیرد. سبزه گندم سرشار از کلروفیل، اسید آمینه ها و ویتامین هایی مانند A، C، D، E و ب-کمپلکس است. همچنین، این سبزی حاوی منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، مس، سلنیم، تیامین، و آنزیم های طبیعی است.

سبزه گندم به فرآیند سم‌زدایی کمک می کند. همچنین، این سبزی کبد را احیا می کند از آن در برابر آلاینده های محیطی محافظت می کند. افزون بر این، سبزه گندم سطوح انرژی را افزایش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند، به کاهش وزن کمک می کند، سطوح قند خون را تنظیم می کند، سلامت قلب را بهبود می بخشد و با سرطان مبارزه می کند.

شما می توانید آب سبزه گندم را گرفته و روزی یک یا دو بار مصرف کنید. می توانید آب سبزه گندم را به تنهایی مصرف کنید یا آن را با آبمیوه ها یا آب سبزیجات دیگر رقیق کنید.

پودر سبزه گندم نیز در دسترس است که می توانید یک قاشق چایخوری از آن را به یک لیوان آب اضافه کرده، به خوبی هم بزنید و آن را بنوشید.

خیار

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

خیار یکی دیگر از مواد غذایی سالمی است که می توانید به رژیم غذایی قلیایی خود اضافه کنید. آنها می توانند به سرعت اسیدها را خنثی سازند و به گوارش کمک کنند.

مشخصات تغذیه ای خیار قابل توجه هستند. خیار منبع فوق العاده ای برای ویتامین های K، C و انواع مختلف ویتامین B است. همچنین، این ماده غذایی حاوی مس، اسید آمینه ها، کربوهیدارت ها، فیبر محلول و نامحلول، پتاسیم، منگنر، فسفر، منیزیم، بیوتین و سیلیس است.

کالری خیار پایین است و همچنین، از ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بهره می برد.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، بهبود گوارش، کاهش سطوح قند خون، و مبارزه با انواع سرطان از جمله پستان، رحم، تخمدان، و پروستات خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخورداری از محتوای آب بالا موجب می شود تا خیار برای تامین آب بدن نیز گزینه ای ایده آل باشد.

بروکلی

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

بروکلی یکی از برترین سبزیجات چلیپایی قلیایی است که باید آن را در رژیم غذایی خود جای دهید. مواد شیمیایی گیاهی موجود در بروکلی بدن را قلیایی می سازد، سوخت و ساز استروژن را افزایش می دهد و نشانه های تسلط استروژن را کاهش می دهد.

این ماده غذایی سرشار از ویتامین های مختلف مانند C، K و A است. همچنین، بروکلی از فیبر، منگنز، پتاسیم، آهن، فولات و پروتئین بهره می برد و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

جدا از قلیایی سازی و سم‌زدایی بدن، بروکلی به مبارزه با سرطان، بهبود گوارش، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی، پشتیبانی از سلامت پوست، بهبود سوخت و ساز و بسیاری موارد دیگر کمک می کند.

حداقل چهار بار در هفته بروکلی مصرف کنید. شما می توانید این سبزی را به صورت بخارپز یا کبابی مصرف کنید. همچنین، می توانید از آن در سالادها، اسموتی ها یا سوپ ها استفاده کنید.

سیر

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

ترکیب اصلی موجود در سیر آلیسین است، که از ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی بهره می برد. سیر حاوی مواد مغذی مختلف شامل ویتامین های B1، B6 و C و همچنین منگنز، کلسیم، مس، سلنیم و بسیاری مواد دیگر است.

سیر به سم‌زدایی از طریق افزایش تولید گلوتاتیون کمک می کند، که به تصفیه سموم از دستگاه گوارش کمک می کند. سیر سلامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد، سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند، فشار خون را کاهش می دهد، از عملکرد درست کبد پشتیبانی می کند، کبد را پاکسازی می کند، التهاب را کاهش می دهد و با سرطان مبارزه می کند.

روزانه دو تا چهار حبه سیر مصرف کنید تا به حفظ pH بدن در سطح مطلوب کمک شود.

فلفل دلمه ای

10 ماده غذایی قلیایی که سلامت را بهبود می‌بخشند

فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف یک ماده غذایی قلیایی بسیار خوب است. فلفل دلمه ای حاوی ویتامین های C، A، B6، E و K و همچنین پتاسیم، منگنز، مس، فیبر غذایی، فولات، آهن و فلاونوئیدهای مختلف است، که ویژگی های آنتی اکسیدانی قدرتمند ارائه می کنند.

مصرف منظم فلفل دلمه ای به کاهش اضطراب، تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، تقویت بینایی، مبارزه با استرس، و افزایش نرخ سوخت و ساز بدن کمک می کند. آنها همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع 2، سرطان، التهاب و غیره کمک می کنند.

در هفته سه تا چهار وعده فلفل دلمه ای مصرف کنید. هر وعده برابر با یک فنجان فلفل دلمه ای خرد شده خام است. از فلفل دلمه ای می توانید به صورت خام، کبابی، گریل شده، پخته یا پر شده استفاده کنید.

نکات اضافی

برخی دیگر از مواد غذایی و نوشیدنی های قلیایی که می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید شامل برگ های خردل، انجیر، جینسینگ، سرکه سیب، بادام، دانه کدو تنبل، هویج، چغندر، شلغم، موز رسیده، هندوانه، حبوبات و لوبیا می شوند.

بررسی علل گرانی در ایران

علل بی ارزشی پول ملی ایران(ریال):
1-سیاست غلط و خصمانه با اکثر کشورهای جهان.
2-همبستگی اکثر کشورهای سرمایه داری با تحریمهای آمریکا علیه ایران.
3-غلبه دلار آمریکا بر تجارت جهانی.و ارزهای دیگر...
4-اقتصاد دربند.و دولتی در ایران.(آزاد سازی کل اقتصاد و رقابتی شدن آن).
5-ربا و سود بانکی بسیار بالا نسبت به جهان.اصلاح سیتم بانکی مطابق استاندارد های جهانی .بدون پولشویی.
6-سیاست غلط برنامه و بودجه.
7-تورم افسار گسیخته .به جهت چاپ پول بدون پشتوانه و کسری بودجه دولتها.
8-واردات بی رویه و ورشکستگی تولید داخل.بعلت آزاد نبودن نرخ ارز.
9-اقتصاد کوپنی و چند نرخی زمینه رانت .و اختلاس را فراهم می کند.
10-دولت عریض و طویل و پر خرج.
11-عدم قدرت تصیم گیری واحد در حکومت و موازی کاری.
12-فرار مالیاتی.
13-اقتصاد نفتی  و تک محصولی.
14-پشتیبانی نکردن از تولید داخلی محور. و تکیه بر واردات.
15-عدم مدیریت کارآمد در همه رشته ها.
16- عدم استفاده از یک الگوی اقتصادی موفق در جهان.
17-عدم همدلی و همراهی مردم با دولت هنگام بحران های ارزی.
18-عدم اطمینان مردم به دولت و هجوم به خرید هنگام گرانی.و فروش در ارزانی.
19-فرار سرمایه ارزی از کشور بعلت نا امنی اقتصادی.و نارضایتی
20-فرار سرمایه علمی.بعلت نا امنی و بها ندادن به علم و عدم زمینه فعالیت و رشد.
21-عدم جذب سرمایه خارجی بعلت تحریم و سیاست های غلط.
22-وجود بازار های کاذب و دلالی پر سود ارز و طلا و مسکن و....
23-عدم گمرک کارآمد جهت کنترل وموازنه صادرات و واردات.و سرعت عمل.
24- عدم سیستم توزیع کالای عادلانه و کم واسطه  و یکنواخت در کشور.بصورت سیستم مکانیزه.هوشمند.
25-اضافه حقوق هر ساله که معیاری برای تورم ممتد و پیش بینی شده.مردم و دولت.(تورم انتظاری)!
26-کنترل و پائین نگه داشتن انرژی باعث مصرف بی رویه و قاچاق سوخت و کالا به خارج از کشور شده است.
27-سیستم اشتباه تزریق پول  و کالا به مردم.و ایجاد رکود فکری و جسمی. بجای اینکه ارز حاصل از فروش نفت.صرف خرید کالای سرمایه ای و تقویت تولید زیر بنای تولید و اشتغال داخلی گردد.نه خرید کالای مصرفی از خارج از کشور.مگر کالایی در داخل قابل تولید و بصرفه نباشد.
28..شرکت در جنگهای نیابتی در کشور های منطقه.

صرفه جویی مصرف انرژی در مدارس نیازمند معماری سبز است

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: معماری و مدیریت سبز در فضاهای آموزشی لازمه صرفه جویی در مصرف بهینه انرژی است.

معماری سبز، یکی از گرایش‌ ها و رویکردهای نوین معماری و برخاسته از توسعه پایدار است که به دنبال بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده برای سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است.
مهدی میربد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نباید به مقوله معماری و مدیریت سبز در فضاهای آموزشی به عنوان یک مفهوم لوکس و ظاهری نگاه شود.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بزرگترین و مهمترین جامعه هدف توسعه و ترویج مسائل زیست محیطی، دانش‌ آموزان هستند، باید به نقش مؤثر فضاهای آموزشی با معماری سبز توجه ویژه نشان داد.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان، موضوع پرداختن به مدیریت و معماری سبز در فضاهای آموزشی را از مهمترین و جدی ترین رویکردهای سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد.
وی، به تشریح فعالیت‌های اجرا شده توسط این اداره کل پرداخت و گفت: هم اکنون در بیش از 50 مدرسه در استان از پنل های خورشیدی فتوولتائیک (سیستمی که قادر به تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریسیته است) استفاده شده است.
میربد یادآور شد: استفاده از پنل‌های خورشیدی حرارتی برای تأمین آب گرم سرویس های بهداشتی مدارس، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای برای فضاهای سبز مدارس، اصلاح مشخصات فنی پروژه‌ها درراستای مدیریت سبز، سرویس و نگهداری سیستم‌های حرارت مرکزی وموتورخانه‌ها، کنترل هوشمند، اجرا و نصب دستگاه‌های سختی گیر الکترو مغناطیسی، اجرای سیستم بازیاب انرژی و هدایت فرهنگی در راستای مدیریت سبز مدارس از جمله اقدامات اداره کل نوسازی مدارس اصفهان است.
وی یادآور شد: به عنوان نمونه در اصفهان ساختمان مدرسه شهید چمران با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف انرژی به گونه‌ای ساخته شده که با کمترین تابش نور خورشید، بیشترین روشنایی در محیط ایجاد می شود.
میربد تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تعداد ساختمان های عمومی و دولتی حوزه آموزش و پرورش، اهمیت پرداختن به مدیریت و معماری سبز دو چندان می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان افزود: بر این اساس ساختمان‌های مدارس باید برمبنای صفرانرژی و یا انرژی پلاس طراحی شود.
وی تاکید کرد: هر چقدر به سمت توسعه مدارس سبز پیش برویم در بهینه‌سازی مصرف انرژی و حتی تولید انرژی مورد مصرف خود مدارس می توانیم موفق عمل کنیم و گام مهمی در رفع مسائل زیست محیطی به سهم خود برداریم.
هم اکنون در استان بیش از پنج هزار مدرسه برای تحصیل 850 هزار دانش‌ آموز دایر است.

مزرعه خورشیدی چین تا سال ۲۰۲۵ در مدار زمین مستقر می شود

مصرف انرژی در زمین مرتبا بیشتر و بیشتر می شود و دانشمندان به همین خاطر تلاش می کنند که به منابع جایگزین برای سوخت های فسیلی فکر کنند. البته همین حالا هم خورشید نقشی بسزا در تامین انرژی مورد نیاز کشورها ایفا می کند اما مدتهاست که دانشمندان مشغول بررسی فرضیه جمع آوری انرژی این ستاره غول پیکر از فضا و انتقال آن به زمین هستند و حالا مشخص شده که نخستین مزرعه خورشیدی چین به زودی در مدار زمین قرار می گیرد.

چین اعلام کرده میخواهد نخستین کشوری باشد که یک نیروگاه بین سیاره ای می سازد؛ مزرعه خورشیدی چین با سرعتی بالغ بر ۳۶ هزار کیلومتر به دور زمین می گردد و انرژی خورشیدی را به زمین منتقل می کند.

طبق اعلام روزنامه دولتی علوم و تکنولوژی چین دانشمندان این کشور می خواهند نیروگاه های کوچکی را بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ در استراتوسفر بسازند و در سال ۲۰۳۰ ظرفیت این نیروگاه ها را به چند مگاوات و تا قبل از ۲۰۵۰ به چند گیگاوات برسانند.

مزرعه خورشیدی چین

مزرعه خورشیدی روی زمین

مزرعه خورشیدی چین که در فضا استقرار خواهد یافت غیر از مواقعی خاص از جمله آب و هوای ابری و شب ها که خورشید بر زمین نمی تابد میتواند مقدار قابل توجهی از انرژی های پاک را برای ساکنان زمین فراهم کند.

آکادمی تکنولوژی های فضایی چین ادعا کرده که مزرعه خورشیدی چین میتواند به منبعی قابل اتکا برای تامین ۹۹ درصد از انرژی مورد نیاز چین بدل شود و بازدهی اش شش برابر پنل های خورشیدی نصب شده روی زمین خواهد بود.

پژوهشگران چینی در طرح مزرعه خورشیدی خود اعلام کرده اند که می خواهند انرژی خورشیدی را در فضا به الکتریسیته بدل کنند و در ادامه با استفاده از مایکروویو یا لیزر آن را به زمین انتقال داده و از طریق نوعی سیستم گیرنده زمینی به شبکه های برق تزریق نمایند.

مزرعه خورشیدی چین قرار است با تکنیک پرینت سه بعدی و با کمک ربات ها در فضا ساخته شود

البته این طرح علمی و تخیلی در رابطه با مزرعه خورشیدی با چالش های زیادی هم روبرو خواهد بود؛ از جمله آنکه یک نیروگاه قطعا وزن بالایی (حدود هزار تن) خواهد داشت. بنابراین انتقال آن به فضا می تواند چالشی بسیار بزرگ باشد. به همین خاطر دانشمندان در حال بررسی هستند تا دریابند که آیا می شود با استفاده از ربات و تکنیک پرینت سه بعدی این نیروگاه ها را در فضا بسازند یا خیر. اثرات پرتوهای مایکروویو روی جو هم باید مشخص شود و نیاز به انجام تحقیقات بیشتری در این رابطه است.

فرود کاوشگر چینی روی ماه

اما طرح ارائه شده توسط دانشمندان چینی آنقدرها هم دور از ذهن نیست. همین حالا که این مطلب را میخوانید تحقیقات زیادی در دست انجام است تا به کشف تکنولوژی های تازه برای راه اندازی مزرعه خورشیدی بیانجامد. برای مثال ژاپن برای مدت یک دهه است که روی این طرح تحقیق می کند و برنامه های فضایی متعددی هم در حال پیگیری هستند تا بشر به درک بیشتری از تکنولوژی های مورد نیاز برای انتقال دادن الکتریسیته از فضا به زمین دست پیدا کند.

چین اخیرا موفق به کشت گیاه در سطح ماه شد که البته این گیاهان در کمتر زمانی از بین رفتند

در سال ۲۰۱۵ ژاپن به راهکاری دست پیدا کرد تا به صورت بیسیم این کار را انجام دهد و موسسه فناوری کالیفرنیا نیز سال قبل اعلام کرد که نوعی نمونه اولیه از تکنولوژی مهار و انتقال انرژی خورشیدی ساخته که از کاشی های سبک برای این منظور کمک می گیرد.

چین نیز در سال های اخیر برنامه های فضایی خود را تقویت کرده و چندی پیش موفق شد کاوشگر خود را روی سمت تاریک ماه فرود بیاورد یا نخستین گیاهان را روی سطح این قمر پرورش دهد و حالا امیدوار است که رویای دیرینه خود برای انتقال انرژی خورشیدی به زمین را محقق کند.