انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

تولید ماهیانه یک میلیون‌ و 900 هزار کیلووات برق در نیروگاه‌های خورشیدی لارستان

مدیر شرکت توزیع برق لارستان با بیان اینکه به طور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان حدود یک میلیون و 900 هزار کیلووات ساعت است، گفت: رتبه لارستان در سطح استان فارس به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های خورشیدی پنجم و از نظر تولید جایگاه نخست را دارد.

تولید ماهیانه یک میلیون‌ و 900 هزار کیلووات برق در نیروگاه‌های خورشیدی لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، این روزها احداث نیروگاه خورشیدی به یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری تبدیل شده و اکثر افراد به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

دولت برای جلب مشارکت سرمایه گذاری‌های خرد در تولید برق، اقدام به خرید برق تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی با شرایط خوبی می‌کند.

یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی مطمئن، سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی و فرش برق آن به دولت است. دولت برق نیروگاه را به مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خرید می‌کند و هر 2 ماه یک بار درآمد نیروگاه را به حساب سرمایه‌گذار واریز می‌کند.

امروزه بیشتر اقشار از انرژی خورشیدی مطلع هستند و می دانند می توان با استفاده از این نیروی بی پایان، برق تولید کرد.

لارستان در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس، با توجه به شرایط آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی و همچنین بهره‌مندی از ساعات طولانی مدت آفتابی و روزهای متوالی بدون ابر، یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در ایران به شمار می‌رود.

در این خصوص امین دامن‌کشان، مدیر شرکت توزیع برق لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح لارستان 58 نیروگاه خورشیدی خانگی  و یک نیروگاه بزرگ مقیاس 10 مگاواتی قرار دارد، اظهار داشت: کوچکترین نیروگاه خورشیدی به لحاظ ظرفیت تولید در لارستان 5 کیلوواتی و بزرگترین آن نیروگاه 10 مگاواتی است

وی با بیان اینکه به طور متوسط مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان در هر ماه، حدود یک میلیون و 900 هزار کیلووات ساعت است، افزود: رتبه لارستان در سطح استان فارس به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های خورشیدی پنجم و از نظر تولید جایگاه نخست را دارد.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان از اجرای 5 طرح جدید در سطح اسن شهرستان خبر داد و اضافه کرد: جهت احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی، تقریبا 5 مترمربع فضا نیاز است که  در حال حاضر برای تولید هر کیلووات برق خورشیدی، حدود 18 میلیون تومان هزینه می‌شود.

این مسئول در خصوص نحوه خرید برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی، بیان کرد: با عقد قرارداد 20 ساله به صورت 2 ماه یک بار پرداخت می‌شود و تقریبا طی بازه 4 الی 5 ساله بازگشت سرمایه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 2 شرکت مورد تایید برق فارس در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: برای صدور مجوز ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان با مراجعه به  سایت    http://solar.meedc.ir/blog/user_page/112اقدام به ثبت درخواست کرد.

دامن‌کشان با بیان اینکه  طی چند سال اخیر در مجموع 17 میلیارد و 500 میلیون ریال بابت خرید تضمینی برق به همه مشترکین خانگی نیروگاه خورشیدی در لارستان پرداخت شده است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی لارستان باعث شده تا در طول سال نور خورشید به صورت مفید وجود داشته باشد و همین موضوع می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران در عرصه احداث نیروگاه خورشیدی را به خود جلب کند.

وی وجود اراضی مناسب جهت اجرای پروژه های بزرگ مقیاس مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی و وجود سرمایه مالی مناسب را جمله شاخص‌های مهم در لارستان برشمرد و تأکید کرد: مدیریت برق لارستان آمادگی استقبال و همکاری همه جانبه با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان اضافه کرد: با توجه به نتایج حاصل از عملکرد چند سال اخیر و درآمد این سامانه ها و همچنین حمایت کامل دولت از طرح های نیروگاه‌های خورشیدی، پیشنهاد می‌شود لارستانی‌ها از این طرح جهت سرمایه گذاری مطمئن استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد