انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نیروگاه خورشیدی

این نیروگاه  در مناطق گرم و خشک کارایی خوبی دارد . زیرا که توسط صفحاتی آینه ای مقعر حرارت تابشی آفتاب را به سمت کانون خود که لوله ای حاوی سیالی مانند روغن است هدایت کرده و سپس روغن داغ در بویلر آب را به بخار تبدیل و بعد در توربین بخاری به برق تبدیل میشود.

از این شیوه در مناطقی مثل خاور میانه و آفریقا به خوبی قابل استفاده است. چرا که در  توان های بالا قابل طراحی است. مانند نیروگاه برق خورشیدی حرارتی شیراز.

البته سیستمهای فتو ولتائیک در اییران در مقیاسهای کوچکتر برای تولید برق خورشیدی مقرون به صرفه است.


Myup Image Hosting

ساخت نیروگاه برق خورشیدی به وسیله متخصصان ایرانی

31 تیر 1387 ساعت 9:55


مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران با اشاره به ساخت نخستین نیروگاه تولید برق از انرژی خورشیدی در شیراز تاکید کرد :دانشمندان ایرانی همه مراحل مطالعه ، طراحی و ساخت نیروگاه شیراز را برعهده دارند.
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو ، یوسف آرمودلی در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت : با همت و تلاش متخصصان ایرانی این نیروگاه تا یکماه دیگر به بهره برداری می رسد.
وی به طراحی و تولید پیل های ( باتری های ) مخصوص ذخیره انرژی های نو (تجدید پذیر) ازجمله باد و خورشید افزود : هم اکنون پیل های سه و نیم کیلوواتی به دست جوانان ایرانی تولید شده و مطالعات تولید پیل های پنج کیلوواتی و استفاده از هیدروژن برای ذخیره انرژی به نتیجه رسیده است .
آرمودلی همچنین با اشاره به طرح واگذاری نیروگاه های 128 مگاواتی برق بادی منجیل و بینالود به بخش خصوصی ، تاکید کرد : دو شرکت در این زمینه تاسیس شده است و در آینده نزدیک 65 درصد سهام این شرکتها در بورس ارایه خواهد شد . 
وی گفت : از دوماه پیش قرارداد مبادله تولید 600 مگاوات به وسیله بخش خصوصی و خرید تضمینی آن از سوی دولت مبادله شده است و امیدواریم با اصلاح قیمت خرید پایه برق ،‌زمینه برای حضور بخش خصوصی بیشتر مهیا شود به ویژه که متقاضی تولید سه هزار مگاوات برق در بخش خصوصی وجود دارد . 
مدیر عامل سازمان انرژی های نو در ادامه با اشاره به ظرفیت تابش نور خورشید به میزان متوسط روزانه پنج کیلووات ساعت بر متر مربع در 90 درصد مساحت کشور، گفت: این مساحت ‌سالانه بیش از 300 روز آفتاب خیلی موثر است و بر این اساس، در آینده نه چندان دور خورشید به عنوان یک منبع بزرگ تولید انرژی الکتریکی و حرارتی برای کشور محسوب خواهد شد. 
وی همچنین از ژئوترمال یا گرمای داخل زمین به عنوان منبع تجدید پذیر دیگری برای تولید انرژی الکتریکی و حرارتی در کشور نام برد و افزود:‌ براساس مطالعه های صورت گرفته، پتانسیل خوبی در این خصوص در کشور به ویژه در مناطق برخوردار از چشمه های آبگرم، وجود دارد و با فعالیت های صورت گرفته در منطقه مشکین شهر به عنوان نقطه پایلوت، ظرفیت مناسبی برای راه اندازی نیروگاه های بخاری ایجاد شده است.
وی همچنین با برشمردن انواع انرژی های تجدید پذیر تاکید کرد : در کشورمان ظرفیت کافی برای تولید و ترویج انرژی از باد، خورشید ، گرمای داخل زمین ، جریان های آبی ، ضایعات کشاورزی ، دامی ، زباله و ضایعات شهری وجود دارد .
آرمودلی همچنین گفت : افزایش قیمت انرژی های فسیلی ، محدودیت تولید و پایان پذیر بودن این نوع انرژی ها و مشکلات زیست محیطی انرژی های فسیلی باعث توجه جدی بسیاری از کشورهای جهان به انرژی های نو شده است به طوریکه تا سال 2020 باید بیست درصد از انرژی تولید در اروپا از منابع انرژی تجدید پذیر باشد .
مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران مشکلات اصلی استفاده از انرژی های تجدید پذیر را فراوانی و ارزانی انرژی های فسیلی و گسترش صنایع مبدل انرژی فسیلی دانست و تصریح کرد : با افزایش قیمت نفت ، اثرات زیست محیطی انرژی فسیلی و پایین آمدن قیمت تمام شده انرژی های تجدید پذیر به دلیل پیشرفت فناوری ، جهان به سوی انرژی های تجدید پذیر حرکت می کند.
وی به گسترش استفاده از انرژی های نو در آلمان اشاره کرد و گفت: هم اکنون آلمان 2200 مگاوات برق از انرژی باد و 2500 مگاوات برق از انرژی خورشید تولید می کند و از انرژی خورشید در این کشور در بخش گرمایش داخلی و آب گرم نیز استفاده می شود .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد