انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

بدعت و خرافه

دخیل بستن بدعت و خرافات است/

  مراجع عظام آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتاء خبرگزاری مهر دخیل بستن را بدعت و خرافات اعلام کردند.

خرافه :  

به کلیه باورهای غیرمنطقی که فراتر از علم و عقل و تحت تاثیر عوامل ماوراء الطبیعه و امورات غیبی حوادث و رویدادهایی را پیش بینی و یا شکل داده اند که توحید و یکتاپرستی خداوند را در بین انسانها کمرنگ کرده و موجبات رشد افکار و اندیشه های غیرتوحیدی را فراهم ساخته اند.

خرافات :  

به کلیه خرافه های جزیی و کلی اطلاق می شود که در زندگی روزمره انسانها به اشکال مختلف در مسیر توحید و یکتاپرستی قرار گرفته و راه انحراف و تحریف اندیشه های عقلایی و خدایی را باز کرده و زمینه های رشد و ترقی را مسدود میکنند و اغلب آنها ربطی به دین هم ندارند.

آنچه دین می گوید رهنمونهای کلام خدا در آیت او(قرآن و کتب الهی – بدون تحریف) و سیره رسولش میباشد بقیه همه خرافه و خرافات و به قول دین بدعت میباشند. ادراکات شخصی و یا جمعی دون عقل و تدبر و یا تجربه عقلایی در حکم خرافه و خرافه پنداری است.




بدعت-خرافات-تعصب-جهل-اضافه و کم کردن مطالب

این امور از مسائل جاهلیت هست، و چیزى بنام روزهاى بد و یا ساعات بد و یا اشخاص نحس، و یا از این قبیل مسائل در اسلام وجود ندارد، مثلا در فرهنگ غربى عدد شماره 13 نحس هست، و اگر تاریخ 13 میلادى روز جمعه بگیرد آنروز را نحس میداننددر مورد نحس بودن عدد 13 از دید غربیها به رغم اینکه میگویند این خرافه از اینکه سیزدهمین نفر از حواریون به حضرت عیسی (ع) خیانت کرد به وجود آمده، اما به نظر میاد این خرافه در جنگهایی که بین مسلمانان آن زمان و اروپاییها در قرنها پیش صورت گرفته همراه با خیلی از علوم و فناوریهایی که به غرب منتقل شد، منتقل شده باشد هیچ عددی نحس نیست ، خداوند هیچ عددی را نحس قرار نداده است. نحسی و نامبارکی از ما و اعمال ماست. خطاهای خودمون رو به گردن روز و عدد و... نگذاریم و واقع بین باشیم .  

نقل قول : در این مطلب به نمونه هایی از اعجازهای عددی و ریاضی قرآن اشاره شده است. در مورد عدد 13 هم نمونه های شگفت انگیزی برگرفته از تحقیقات عبدالدائم الکهیل رو اینجا قرار دارد:
در اولین و آخرین سوره قرآن:.
تعداد آیات اولین سوره (فاتحه) 7 و تعداد آیات آخرین سوره (ناس) 6 میباشد که مجموع این 2 عدد 13 میشود: 7 + 6 = 13.
تعداد کلمات اولین سوره (فاتحه) 31 و تعداد آیات آخرین سوره (ناس) 21 کلمه است، که مجموع این 2 عدد نیزمضربی از 13 است
31+ 21 = 52 = 13 × 4
آخرین آیه قرآن (مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ) 13 حرف دارد.
با حروف مقطعه:.
اولین سورهای که با حروف مقطعه آغاز شده است سوره بقره ( الم) و آخرین آن سوره قلم که با (ن) آغاز شده است. عجیب اینکه تعداد آیات سوره بقره 286 است که مضربی از 13 میباشد: 286 = 13 × 22
تعداد آیات سوره قلم 52 است که باز هم مضربی از 13 است:
52 = 13 × 4
جالبتر آنکه مجموع آیات این 2 سوره نیز مضربی از 13 است:.
286 + 52 = 338 = 13 × 13 × 2
29 سوره با حروف مقطعه آغاز شده اند که اگر تعداد آیات این سورهها را با هم جمع کنیم عدد 2743 بدست میآید که این عدد نیز بر13 بخشپذیر است (مضربی از 13 است): 2743 = 13 × 211
تعداد حروف پس از حروف مقطعه در آیات دارای حروف مقطعه 78 است که 78 نیز مضربی از 13 میباشد.
اگرتاریخ سه واقعه اصلی زندگی پیامبررا محاسبه کنیم:
بعثت: 40 سالگی
هجرت: 53 سالگی
وفات : 63 سالگی
و این اعداد را با هم جمع کنیم عدد حاصل مضربی از 13 خواهد بود: 40 + 53 + 63 = 156 = 13 × 12



 
امام جمعه خوی:

جلوگیری از نفوذ بدعت و خرافات در عزاداری حماسه عاشورا ضروری است

خوی، ارومیه - امام جمعه شهرستان خوی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عزاداری ماه محرم گفت: جلوگیری از نفوذ بدعت و خرافات در عزاداری حماسه عاشورا ضرورت دارد.

1390/10/19 - 14:07

حجت الاسلام 'سیدرضی موسوی شکوری' روز یکشنبه در همایش بزرگ عاشورائیان خوی که برای تبیین نقش عزاداری و تشریح ضرورت دوری از بدعت در مراسم ماه محرم ترتیب یافته بود، اظهار کرد: روضه سیدالشهدا (ع) برای حفظ مکتب امام حسین (ع) است و باید این روضه خالصانه و تداعی کننده اهداف قیام عاشورا باشد.

وی با اشاره به نقش هیات های مذهبی در تعمیق شعائر دینی و ترویج آموزه های اصیل اسلامی بر ضرورت جلوگیری از ترویج خرافات در هیات های مذهبی و آموزش مداحان تاکید کرد و افزود: امروز نسل جوان ایران اسلامی برای پرورش یافتن به شدت به مکتب امام حسین (ع) نیازمند است.

رئیس دفتر سازمان تبلیغات اسلامی خوی هم در این همایش گفت: این یازدهمین همایشی است که در شهرستان خوی با حضور 800 نفر از روسای هیات های مذهبی، مداحان و مسئولان پایگاه های مقاومت بسیج شهری ترتیب یافته است.

حجت الاسلام 'غلامرضا معصومی' با بیان اینکه امسال رویکرد عزاداری حماسه عاشورا قرآنی است، اظهار کرد: حرکت مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) معانی قرآنی داشت.

وی یادآور شد: امسال 210 نفر از روحانیان اعزامی از قم و روحانیان خویی برای تبلیغ در مساجد و حسینیه ها به تبیین اهداف قیام عاشورا در ماه محرم امسال اقدام می کنند.

'مختار تکاور' رئیس هیات های مذهبی خوی هم در این همایش از تشکیل 15 هیات مذهبی عزاداری دانش آموزی و دانشجویی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 350 هیات مذهبی عزاداری در ماه محرم فعالیت خواهند کرد.

در ادامه این همایش با اهدای لوح ویژه ای از تلاش های حجت الاسلام معصومی و رئیس شورای هیات های مذهبی شهرستان خوی و پنج نفر از روسای هیات های مذهبی این شهرستان که در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) منظم تر و باشکوه تر بودند، قدردانی شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد