انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

اعتراض ایران به تصمیم سنا(تحریم)


به دنبال تحریم‌های جدید صورت گرفت
اعتراض ایران به تصمیم سنا

دنیای اقتصاد- سخنگوی وزارت امور خارجه به وضع تازه‌ترین دور تحریم‌ها از سوی سنای آمریکا علیه کشورمان واکنش نشان داد و با اشاره به مخالفت دولت این کشور با مصوبه سنا، آن را نشان‌دهنده چندگانگی قدرت در آمریکا برشمرد. رامین مهمانپرست گفت: «اقدام اخیر سنا با ژست و ادعاهای دولت آن کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگاری ندارد.» سنای آمریکا هفته گذشته و با وجود مخالفت صریح دولت این کشور، طرحی برای گسترش تحریم‌ها بر صنایع کشتیرانی، بخش‌های تجاری و مالی ایران به تصویب رساند.

ادامه مطلب ...

مذاکره مستقیم با آمریکا


وقتی مسکو هم از مذاکره مستقیم می‌گوید

اگرچه در همه سه دهه گذشته بسیاری از کشورهای جهان با در نظر داشت منافع ملی خود، ‌همواره خواهان پایان تیرگی روابط ایران و آمریکا و نشستن دو کشور پای میز مذاکره بوده اند اما مسکو نشینان هنوز رگه‌هایی از «بلوک شرق » بودن را با خود حفظ کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سید علی محقق در روزنامه ابتکار نوشت:

این روزها، اگرچه جنگنده‌های ایران، پهپادهای آمریکایی را در آب‌های مرزی هدف قرار می‌دهند و به آنها شلیک می‌کنند و وزرای دفاع و فرماندهان نظامی دو کشور از جزییات این برخورد و رزمایش‌های نظامی جدید می‌گویند، اما درصفحات روزنامه‌ها و تلویزیون‌ها و سایت‌های اینترنتی، خبر غالب نه آن مواجهه که میز مذاکره است. این روزها، سیاستمداران و دولتمردان داخل و خارج، همه از مذاکره مستقیم ایران و آمریکا می‌گویند. در خارج از ایران، به تازگی روس‌ها و انگلیسی‌ها به صورت علنی ایران و آمریکا را ترغیب کرده اند که بر سر مساله هسته ای به طور مستقیم مذاکره کنند. در داخل هم طی دو ماهه اخیر، تقریبا اکثر مقام‌های رسمی کشور از رئیس جمهور گرفته تا رئیس مجلس و معاون رئیس قوه قضائیه و وزیر امورخارجه هرکدام به گونه ای بحث مذاکره مستقیم با آمریکا را پیش کشیده اند بی آنکه از خط قرمزبودن و تابو دانستن آن سخنی گفته باشند.

رئیس جمهور چندی پیش در نیویورک برای گفت وگوی مستقیم با واشنگتن اعلام آمادگی کرده بود و دیگری همین دو- سه روز پیش گفت که «در صورت لزوم حتی در قعر جهنم هم با آنها مذاکره می‌کنیم». دیروزهم وزیر امورخارجه بی آنکه زمزمه‌های روزهای اخیر را تکذیب کند، اظهار کرد که تصمیم گیری درباره «مذاکره جامع و کامل با آمریکا که بخواهد همه ابعاد را در بر گیرد » با مقام معظم رهبری است. تا این جای کار به نظر می‌رسد که حساسیت داخلی و به خصوص دولتی درباره مذاکره مستقیم با امریکا حداقلی شده است و تقریبا هیچ شباهتی به سال‌ها و دهه‌های گذشته و حتی ماههای گذشته ندارد.

در سطح بین‌المللی هم خبرگزاری‌ها گزارش دادند که در کنشی بی سابقه، علاوه بر لندن، دولت روسیه هم برای نخستین بار به صورت علنی ایران و آمریکا را ترغیب کرد که بر سر مساله هسته ای جمهوری اسلامی به طور مستقیم گفت و گو کنند. در این رابطه ریباکوف، معاون وزیر خارجه روسیه که ریاست هیات روسی در مذاکرات هسته ای با ایران را بر عهده دارد اعلام کرده است که کرملین بر این باور است ایجاد کانال مذاکره ای بین تهران و واشنگتن می‌تواند از تشدید اختلافات و بروز درگیری جلوگیری کند. این مقام روس در عین حال در لفافه وجود ارتباط‌های غیر رسمی بین ایران و آمریکا را نیز تایید کرد و گفت که چنین ساختاری برای مسکو مشکل ایجاد نخواهد کرد.

ادامه مطلب ...

زمان سازش با امریکا فرا رسیده

اکنون بهترین موقعیت برای مذاکره با آمریکا است. زیرا اوباما خود پیشنهاد داده است.

عامل مخرب در این مسیر، نفوذ اسرائیل بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران است. هر چند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران، به بهبود این شرایط کمک نمی‌کند اما سیاست‌های ریاکارانه اسرائیل در قبال پرونده هسته‌ای ایران، بسیار گیج کننده است.

ایران و آمریکا دو کشور بزرگ و قدرتمند و با فرهنگ هستند.در قرن بیست و یکم عجیب است که مانند دو کودک خرد سال با هم مجادله کنند.همه مسائل با گفتمان قابل حل است. و آنکس که پیشنهاد مذاکره را بدهد. از منش و جایگاه بالائی بر خوردار است.به نفع هر دو کشور است که با هم پس از 33 سال صلح کنند و روابط تجاری و سیاسی را از سر گیرند. تا زمانی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.در تاریخ اسلام دو نمونه صلح حدیبیه (محمد رسول الله) و امام حس(ع) میتواند الگوی هر کسی باشد. در صحبت کردن چیزی از انسان کم نمیشود.یا قبول میکنیم یا نه./
در مرحله اول آمریکا پولهای بلوکه شده ایران را آزاد . و به حاکمیت ایران احترام. و تحریمها را بردارد. و سوخت ری اکتور اراک را تامین کند. و به قوانین اسلام احترام بگذارد. و در مقابل ایران مرگ بر امریکا نگوید. واورانیوم بیست درصد را متوقف کند.و تعیین حکومت سوریه را به آرائ مردم واگذار کند. و از اعدامها در ایران بکاهد. و آزادی احزاب مختلف را تضمین کند.
در دوره اول ریاست جمهوری "باراک اوباما" ایده های او برای خاورمیانه شکست خورد چرا که او نتوانست وعده‌هایش مبنی بر بازتعریف در روابط آمریکا و جهان اسلام را عملی کند .
اوباما نخواست یا نتوانست که نخست وزیر راستگرای اسرائیل را وادار کند تا صلح بین اسرائیل و فلسطین را بپذیرد. تنها نقطه مثبت اوباما در خاورمیانه برای آمریکایی‌ها خروج نیروهای این کشور از عراق بود.

اکنون اگر اوباما بخواهد که به وعده هایش جامع عمل بپوشاند، باید تضمین کند که سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه دیگر توسط منابع انرژی، دوستان دیکتاتور و اسرائیل به او دیکته نمی‌شود.
ادامه مطلب ...

خرید طلا یا نقره

پورتال طلا وارز کشور:یکی از کارشناسان اقتصادی اعلام کرده است در حال حاضر خرید نقره به علت نقش مهم آن در تولید انرژی های تجدیدناپذیر بهتر از طلا می باشد.


به گزارش سایت طلا به نقل از ماینینگ،" استیفن لیب" یکی از کارشناسان اقتصادی تصریح کرد: نقره نه فقط به دلیل نقش مهم آن به عنوان یک فلز گرانبها بلکه به علت کاربرد آن در صنعت امروزی بویژه در تولید انرژی های تجدیدناپذیر حائز اهمیت می باشد.

براساس این گزارش، از آنجایی که اخیرا توجه جهانیان به مسائل انرژی بیشتر شده دولتها به درک اهمیت استراتژیک نقره روی آورده اند که این امر منجر به خرید بیشتر نقره نسبت به طلا شده است.

فلز نقره نقش بسیار مهمی را در تولید انرژی در سراسر جهان ایفا می کند. اخیرا کشورهای چین و عربستان به انرژی خورشیدی روی آورده اند این درحالی است که این کشورها برای برآوردن نیاز خود برای تولید انرژی خورشیدی با توجه به ناکافی بودن نقره با مشکل مواجه خواهند شد.

براین اساس، دولتها به منظور برآوردن نیازهای داخلی خود برای تولید انرژی خورشیدی به ذخایر نقره خود می افزایند.